Van Dordrecht via Duinkerke naar Canterbury

28 juli 2019 - Canterbury, Verenigd Koninkrijk

Het was lekker vroeg. Om 6 uur ging de wekker en maakte we ons klaar om te vertrekken. De meeste spullen hadden we al in de auto gedaan, dus het waren de laatste zaken die erin moesten. En na het ontbijt zijn we rond 6:50 uur weggereden.

Via Hazeldonk door België naar Duinkerke, wat in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken, niet in België ligt maar in Frankrijk. Hier waren we natuurlijk veels te vroeg, al om 10:45 uur (en dan hadden we ook nog in Brugge geladen) maar we waren zeker niet de eerste voor de boot van 12:00 uur. Na een goed uur wachten konden we aan boord.

De overtocht van de DFDS duurt 2:15 uur, maar door het tijdverschil van een uur ben je na 1:15 uur aan de overkant. Hier is het, na de chaos van het schip verlaten, een leuke weg naar Canterbury. Op het vaste land hadden we nog regen, maar in Engeland schijnt zelfs de zon. Het moet niet gekker worden.

We zijn ook lekker op tijd in ons hotel en kunnen gelukkig ook al inchecken. Even de spullen op de kamer en op naar het stadje. Het stadje is vooral beroemd om zijn Canterbury Cathedral. En daar hebben ze gelijk in. Wij hebben op al onze trips als wat kerken en kathedralen gezien, maar dit is wel echt eentje voor hoog op het lijstje. Na het bezoek aan de kathedraal lopen we nog een rondje door de stad en zien dat alle restaurants op zondagavond dicht zijn. Gelukkig kunnen we nog in het restaurant van het hotel eten.

Hier hebben we heerlijk gegeten en daarna nog een drankje in de bar. Na een lange dag lekker op tijd slapen. Morgen weer een nieuwe dag.

1. Ome Joop en tante Janny:
    29 juli 2019
    Een prima begin van het nieuwe reisavontuur dus! Lekker dat het zonnetje jullie direct al goed gezind was. We hopen voor jullie dat het zo zal blijven. We zijn benieuwd naar alle belevenissen. Hele fijne reis gewenst! Joop en Janny XXX
  2. Pa en ma:
    29 juli 2019
    Het ziet er al goed uit en idd we zijn benieuwd wat er nog meer gaat komen.
    Geniet er van.