Rondje door County Kent

29 juli 2019 - Canterbury, Verenigd Koninkrijk

Vandaag begint heerlijk met een zonnetje. Dus op tijd uit bed en aanschuiven bij het ontbijt. Een heerlijk Engels ontbijt met spek, ei, bonen in tomatensaus, worstjes enz.

Na het ontbijt gaan we richting Leeds Castle. Dit kasteel is het grootste en oudste kasteel van Engeland wordt gezegd. We zijn er precies om 10 uur en dat is maar goed ook. We lopen achter de eerste groep aan die een rondleiding krijgt en mogen met nog enkele losse daggasten met die groep meelopen. Wij verlaten de groep als we binnen zijn, maar hebben nu de tijd en rust om rond te kijken. Het kasteel ziet eruit zoals je zou verwachten en je denkt dat je er ieder moment de eigenaar/bewoner tegen het lijf loopt. Het kasteel is deels ingericht in de stijl van 1400 en een deel is zoals het was in 1928, toen het verkocht werd aan de Trust die het is gaan beheren.

Nadat we het kasteel hebben bekeken lopen we door de immense tuin rond en lopen rond 12 uur weer richting de uitgang.

Op naar het volgende plekje, Rochester, de stad van Charles Dickens. Daar aangekomen eerst maar eens eten en we kiezen voor wat makkelijks namelijk een crêpes met iets erop.

Daarna lopen we een rondje door de stad, maar van Charles Dickens is niet veel te zien. Ondertussen is het al een dikke 25 graden en genieten we ook van het mooie weer. We besluiten op een gegeven moment weer in de auto te stappen en gaan naar Maidstone. Hier is een supercharger en laden we de auto tot bijna 100% vol, zodat we morgen makkelijk richting South-Hampton kunnen rijden en daarna door naar ons hotel in Salisbury.

Vanavond gaan we eten bij een restaurant in de stad Canterbury die goed aangeschreven staat, wij zijn benieuwd.

1. Cris:
    29 juli 2019
    Klinkt allemaal goed. Lekker genieten.. 🍻
  2. Marco tubergen:
    30 juli 2019
    Super leuk om te zien mooi mooi.
  3. Caroline:
    Klinkt goed allemaal. En?? Hoe was het eten? Goede rit naar Salisbury
  4. Sjaak en Corrie:
    30 juli 2019
    Weer leuk om jullie te volgen! (Wanneer komt er een boek?) Veilige miles gewenst.
  5. Anton:
    30 juli 2019
    Leuk om te lezen buurtjes 😊en mooie foto’s👍
  6. Miranda:
    Super mooie omgeving!