Richting Rouen

11 augustus 2019 - Rouen, Frankrijk

Vandaag gaan we rustig aan richting Rouen. We nemen de route langs diverse plaatsen. Maar eerst over de markt in Caen richting ons bakkertje om te ontbijten. Na het ontbijt lopen we weer richting het hotel en gaan op weg.

Als eerste rijden we naar Deauville. Een sjieke badplaats, maar we zijn wellicht iets te vroeg. We rijden door naar het naastgelegen plaats Trouville-du-mer. Hier is het een bedrijvigheid van mensen. Er is hier een grote markt aan de gang en we lopen zowel over de markt als door het stadje zelf.

Na een kop koffie rijden we richting Bonfleur om daar te kijken. Onderweg stoppen we voor een lunch bij Bar&Cars. Dit is, je raad het al, een bar met eten en auto’s.

Na de lunch rijden we door naar Honfleur, wat echt een leuke stad is. Het is wel druk met toeristen maar erg leuk met galeries met leuke kunst. Honfleur is bekend omdat zowel Van Gogh als Monêt hier vaak hebben geschilderd. We vermaken ons hier een deel van de middag en rond 16 uur rijden we richting Rouen. Rouen is de ‘hoofdstad’ van Normandië.

We rijden eerst langs de supercharger in Rouen-Zuid en daarna door naar het hotel wat we net bij de supercharger hebben geboekt.

Na een douche gaan we proberen om met het openbaar vervoer naar het centrum te gaan. Op zoek naar een restaurant om te eten

Morgen zijn we een dagje in Rouen.