Wandeling door Rouen

12 augustus 2019 - Rouen, Frankrijk

Vandaag een dagje niet op pad met de auto, maar een dagje Rouen. Op de plattegrond van het stadje staat een tweetal routes ‘met de neus omhoog’ oftewel kijk om je heen.

Wij besluiten om deze routes te gaan lopen. Rond 10 uur pakken we de metrotram rchting het centrum. Het is nog geen super mooi weer, maar hopelijk komt dat nog goed.

We pakken de wandelroute op bij het station van Paleis van Justitie. We nemen eerst de korte route aan de linkerkant van de kaart. De route leidt je langs grappige gebouwen die scheef gebouwd lijken te zijn. Deze stijl kom je echt door de hele stad tegen blijkt later. Soms staan deze scheve stijl en nieuwe gebouwen tegen elkaar aan. Ook vinden we op de routes leuke muurtekeningen.

Rond 12 uur nemen we een bakkie koffie en het weer begint mooier te worden. We lopen weer verder en zitten ondertussen op de grote route aan de rechterkant van de plattegrond. Op een gegeven moment zien we een donkere wolk aankomen, maar lijkt over te waaien.

We passeren Hotel de Ville. Dit is het stadhuis van Rouen. We lopen rond in het stadhuis en als we naar buiten kijken dan stortregent het. We wachten maar even tot het droog wordt en met een kwartiertje is het alweer droog. We lopen verder volgens de routekaart. Ondertussen is het al rond 13:30 uur en vinden we een klein restaurantje met een heerlijke lunchmenu.

Na de lunch lopen we nog een stukje verder om de route af te maken. Dus in een kleine 3 uur loop je beide routes door de stad en zie je eigenlijk alle leuke dingen van de stad. Aanradertje dus.

Moe van het lopen nemen we een stadsbus door de stad heen en kijken rustig om ons heen. Als we weer terug in de stad zijn lopen we nog een rondje richting het treinstation en gaan van daar met de metrotram terug naar het hotel, het is al weer 18 uur. We rusten even en frissen ons op om te gaan eten.

Morgen gaan we verder richting Nederland. We weten nog niet wat we doen. Besluiten we morgen wel.

1. Cris:
    12 augustus 2019
    Leuke trip zo te lezen en te zien.