De reisdag naar St. Malo

9 augustus 2019 - Caen, Frankrijk

Vandaag verlaten we Jersey, de Kanaaleilanden en dus ook Engeland. We varen vanmorgen naar St. Malo in Noord-Frankrijk. Na het ontbijt pakken we de spullen in de auto en rijden naar de ferry terminal. Hier wachten we tot we aan boord mogen.

De overtocht gaat voorspoedig en met een beetje vertraging komen we aan in St Malo. We rijden direct door naar Saint-Michel. Je moet een heel stuk lopen, maar dat geeft wel mooie beelden als je er heen loopt. Aangekomen bij de burcht is het druk. En als ik zeg druk, dan bedoel ik heeeeeel druk. Wij zijn een paar jaar geleden in Venetië geweest, nou hier is het net zo erg. We hebben nog niet geluncht, dus daar gaan we eerst naar op zoek. Na even zoeken belanden we bij een bakkerij-achtig iets.

Ondertussen hebben we al een deel gezien van de burcht, maar we worden echt helemaal gek van zoveel mensen. Dus we besluiten al snel weer om er van door te gaan en richting Caen te rijden. Onderweg al een beetje zitten kijken waar we zouden willen zitten en na wat discussie besluiten we te kiezen voor hotel in de stad Caen. Zodat we ‘s avonds gewoon de stad in kunnen lopen voor een hapje en een drankje. Morgen gaan we kijken bij D-day dingen, maar nu eerst opfrissen en eten.

1. Cris:
    9 augustus 2019
    Gelukkig hebben jullie vakantie dus geen tijdsdruk! 😂😂
  2. Pa en ma:
    10 augustus 2019