Laatste dag Jersey - The Battle of Flowers

8 augustus 2019 - St Helier, Jersey, Kanaaleilanden, Verenigd Koninkrijk

Vandaag onze laatste dag in Jersey. Die staat in het teken van The Battle of Flowers. We gaan op tijd de stad in en lopen een beetje rond. Het is al een drukte van belang in de stad. Het trekt een hoop mensen zo te zien. We waren net te laat om tickets in de stad te kopen en werden verwezen naar de kiosk bij het event.

Deze kiosk gaat om 12:30 uur open en we staan dan bijna vooraan. We kunnen nog goede plekjes kiezen en gaan daarna lunchen. We hebben gereserveerde plaatsen dus geen haast. Overigens denken de andere mensen daar anders over. Het is druk niet te geloven. We hadden al eerder gehoord op TV dat Engelsen het leuk vinden om in de rij te staan en dat wordt hier bevestigd. Veel mensen nemen staanplaatsen en dan wil je de beste plek hebben.

Nog 45 minuten voor het begint, we zitten. We worden opgewarmd door diverse fanfares en bands die langs komen.

Op tijd wordt er begonnen met de parade. Het is kneuterig, maar de karren zijn echt heel goed gemaakt. Zowel bij de foto’s als bij de video’s enige indrukken.

Na de show gaan we naar huis en frissen ons op om voor de laatste keer te gaan eten op Jersey. Morgen vroeg opstaan en ontbijten want om half 10 moeten we uiterlijk inchecken. Half 11 vertrekt de boot naar St. Malo in Frankrijk.

Vanaf morgen zijn we dakloos, want we weten nog niet waar we gaan slapen. Maar dat zijn zorgen voor morgen.