Rondje Jersey

7 augustus 2019 - Grouville, Jersey

Vandaag gaan we een rondje Jersey doen (zie rode lijn op de foto).  We rijden het eiland tegen de klok in. Als eerste stoppen we bij de Sand Sculpture Dome.

Via allerlei leuke smalle weggetjes rijden we door naar Devil’s Hole. Een soort sunkhole (zinkgat) in de bergen. Door uitspoeling van onderaf is een deel van de berg ingestort. Dit viel tesamen met een scheepsongeluk in 1851 voor deze kust, waarvan het hoofd van de boeg aanspoelde in dit gat. Door een lokale kunstenaar is het hoofd voorzien van armen en benen en is toen is dit gat bekend geraakt als Devil’s Hole. Dit is één van de vele verhalen over de naamgeving van dit gat.

Iets verder ligt het Gosnez Caste een ruïne maar met nog een mooie poort naar de zee.

We rijden verder en komen bij een War museum uit, waar wederom veel spullen bewaard zijn gebleven van de bezetting.

We rijden weer verder want we moeten nog een stuk. We lunchen tussendoor nog bij een strandtent. Daarna gaan we naar La Corbière Lighthouse, dit is de vuurtoren die met een pad te bereiken is. Dit pad loopt bij hoog water onder, dus je moet wel even kijken wanneer je heen en weer gaat.

Onze volgende stop is een automuseum. Na eerst een poosje in de file gestaan (jaja dat hebben ze daar ook), maar dan wel op een soort buiten de bebouwde kom weg. Komen we bij het museum aan, is het museum gesloten. Geen reden erbij, maar wel dat het een poosje gesloten zou zijn.

Daarna ons rondje afgemaakt en uiteindelijk geland op een terrasje in Gorey. Hier hebben we wat gedronken. Terug in het hotel nog even het zwembad ingedoken, daarna douchen en naar de stad om te eten. Altijd even zoeken voor een leuk tentje,  maar uiteindelijk wat gevonden.

Morgen is het Flower Battle, een soort bloemencorso, in Saint Heliére.

1. Petra:
    8 augustus 2019