Vandaag naar Jersey

6 augustus 2019 - St Helier, Jersey, Kanaaleilanden, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen hebben we na het ontbijt de laatste spullen ingepakt en gaan we op weg naar de haven. Hier zijn we lekker op tijd we zijn de eerste auto, maar vlak achter ons volgt al snel de rest. Om iets over 11 uur komt de ferry aan en er gaan veel auto’s vanaf. Wij gaan er met een paar terug op en hebben dus alle ruimte om de auto neer te zetten.

De tocht duurt maar 1:20 uur en we zijn dus zo op Jersey. We rijden direct naar het hotel en kunnen gelukkig ook gelijk inchecken. De spullen op de kamer en we gaan op naar het eerste uitje. Dit zijn de War Tunnels.

Op Jersey is een grote bezetting geweest van de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog. Door de strategische positie tussen Frankrijk en Engeland hebben de Duitsers hier een grote tunnelstelsel laten maken door krijgsgevangenen. Hierin hadden de Duitsers opslag, verblijven en hospitaal gemaakt. Ook een schuilkelder in de tunnel voor bombardementen vanuit Engeland. Dit is best een indrukwekkend museum als je in de Tweede Wereldoorlog geïnteresseerd bent.

Na het bezoek aan het museum gaan we de stad in en lopen een rondje. Daarna naar het hotel terug om op te frissen en dan terug naar de stad om te eten.

1. Yvonne:
    6 augustus 2019
    Geniet ervan jullie samen.
  2. Chantal:
    7 augustus 2019
    Wat een leuke reis weer!!
  3. Pa en ma:
    7 augustus 2019
    Het is weer genieten jullie vakantie en dat we mee mogen op jullie reis.