Bezoek aan Sark

5 augustus 2019 - St Peter Port, Guernsey, Kanaaleilanden, Verenigd Koninkrijk

Vandaag brengen we een bezoek aan Sark. Dit is ook een kanaaleiland, waar net als op Herm geen auto’s rondrijden. We betrekken met de boot van 10 uur richting het eiland en het is 50 minuten varen. Het is een best bumpy overtocht maar na 30 minuten komen we in de luwte van het eiland terecht. Aangekomen nemen we de trekker omhoog naar de top van de heuvel. Daarna lopen we als eerste naar Little Sark via een natuurlijke brugachtig pad.

Dit is een klein uurtje lopen en daar drinken we wat. De weg terug lopen we iets anders en we lopen door naar het seigneurs huis met een mooi aangelegde tuin. Dit ligt aan de andere kant van het eiland en zo zie je onderweg dus van alles en nog wat. Na het bezoek aan de tuin eten we een sandwich en gaan rustig aan weer richting de ferry want om 16 uur vaart deze weer terug naar Guernsey. De terugtocht gaat een stuk soepeler dan de heenweg.

Om 16:45 uur zijn we weer aan de overkant en gaan we naar het hotel toe. Ik spring nog even in het zwembad en Sil begint met het inruimen van haar tassen. Vanavond eten we in het hotel en morgen gaan we rond 10 uur naar de boot toe die om half 12 zal vertrekken.

Guernsey is echt een heel leuk eiland, die naar onze mening nog wel een dagje erbij had mogen hebben. Vooral de combinatie met de eilandjes Herm en Sark maakt het heel afwisselend. Maar daardoor heb je in de standaard reis eigenlijk geen tijd voor het eiland Guernsey zelf. Wij hebben hiervoor al een extra dag erbij genomen.

Maar morgen dus verder naar het volgende eiland Jersey.

1. Cris:
    5 augustus 2019
    Ziet er echt goed uit daar! En zo te zien ook lekker weer. 😀
  2. Engeland, Kanaaleilanden en Normandie met Tesla:
    6 augustus 2019
    Echt leuke eilanden inderdaad. En het weer is goed te noemen. Elke dag rond de 25 graden.
  3. Carla Huijser:
    6 augustus 2019