Guernsey het eiland

4 augustus 2019 - Saint Peter Port, Guernsey

Vandaag blijven we in de buurt. Het eiland is 7 mijl (11 km) bij 4,5 mijl (7 km) dus niet heel groot. Eerst vandaag naar een tuin geweest, maar die viel een beetje tegen. Door naar het ondergrondse museum over de tweede wereld oorlog. Best wel heftig te zien wat de Duitsers hier hebben gedaan. Wel indrukwekkend om zoveel originele spullen te zien. Ook veel Duitse spullen in het museum. Daarna lopen we terug richting het centrum en nemen het rondrittreintje die een rondje door de haven en stad rijd. Het weer begint te betrekken en we voelen ook af en toe wat druppels. Eerst maar eens lunchen in een pub.

Na de lunch richting het busstation gelopen en met lijn 92 een rondje over het eiland. Met 92 ga je tegen de klok in en met lijn 91 met de klok mee het eiland rond. Ondanks dat het geen groot eiland is ben je wel gewoon 2 uur verder. Terug in Saint Peters Port aangekomen pakken we de auto en gaan even naar het hotel. Even niets doen. Daar is de vakantie ook voor toch. Rond 7 uur frissen we ons op en gaan richting haven om te eten. Maar het restaurant wat we wilde doen had geen plek. Wat dan? Met de bus hadden we aan de andere kant van het eiland ook een aantal restaurants gezien en besluiten daarheen te rijden. We belanden in een pub met zicht op de zonsondergang. We eten pubfood en dat is in dit geval een hamburger. Maar wel een hele goeie moet gezegd worden.

Daarna via de toeristische route terug naar het hotel. Toch wel fijn zo’n compact eilandje. Alles lijkt zo’n 15 minuten van ons hotel vandaan te zijn. Terug in het hotel nog even de bar in voor een drankje.

Morgen de laatste hele dag op Guernsey en we gaan naar Sark een ander eiland van de Kanaaleilanden. Ook hier is er geen autoverkeer, dus wordt weer een dagje wandelen en mooie natuur zien.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade