Een dagje naar Herm

4 augustus 2019 - Guernsey, Kanaaleilanden, Verenigd Koninkrijk

Vandaag gaan we een dagje naar Herm. Herm is een klein eiland op 20 minuten varen vanaf Guernsey en bestaat uit een paar huisjes, een hotel en wat shops. Verder veel natuur en geen auto’s.

Omdat we niet helemaal weten hoe het werkt gaan we naar de stad met de auto. Parkeren is gratis maar je moet wel op de juiste plek gaan staan, want het werkt met parkeerschijven en je mag op sommige plekken 2, 3 of 10 uur staan. Aangezien we een dag weg zijn moeten we een stuk vinden waar we 10 uur kunnen parkeren. Na even zoeken vinden we die.

Daarna richting de kassa voor het kaartje. Die is na even zoeken ook gevonden. De boot vertrekt rond 10:15 uur, dus wachten we rustig af tot de boot vertrekt. Eerst leek het niet druk te worden, maar uiteindelijk is het zo druk dat niet iedereen mee kan.

De boot vertrekt op tijd en na een rustig overtochtje van 20 minuten zijn we op het eiland. We laten de shops snel achter ons en gaan de rondwandeling maken die helemaal rond het eiland gaat. Een deel gaat door de duinen, een deel over het strand en een deel door de heuvel. Bij elkaar zijn we met wat stops wel 2,5 uur aan het lopen. Maar dan zijn we weer bij het beginpunt.

Hier kopen we een broodje en drinken en terwijl we wachten op de boot terug eten we dit op.

Wat opvalt is dat de haven waar we ‘s morgens uitgestapt waren nu helemaal droog gevallen is. We moeten dus ook ergens anders opstappen, waar wel water staat.

Rond 15 uur zijn we weer op het vasteland en lopen we een rondje door de stad. Naar een kop koffie gaan we richting hotel. Even opfrissen en uitrusten. Zo’n wandeling hakt er aardig in en ondertussen is het nog steeds mooi weer met zo’n 23 graden in de middag.

Rond half 8 pakken we de auto en rijden opnieuw naar de stad om een hapje te eten. We belanden in een Frans restaurant en eten beide een heerlijk gerecht. Silvia met vis en ik met lamsvlees. Na het eten terug naar het hotel om nog een drankje te doen in de bar van het hotel. Morgen blijven we op het eiland Guernsey.

1. Cris:
    4 augustus 2019
    Zo te lezen zijn jullie lekker aan het genieten! 👍