Een dag onderweg naar Salisbury

30 juli 2019 - Portsmouth, Verenigd Koninkrijk

Zo, vandaag is weer een reisdag. Op naar Salisbury. We nemen de toeristische route onder langs Engeland. Als eerste voeren we Rey in. Dit is een klein plaatsje maar bekend om zijn oude binnenkern. Dit zijn allemaal lieve kleine huisjes om een kerk heen gebouwd. De kerk is open en voor £4 per persoon mag je naar boven. Dit laten we ons niet twee keer zeggen. Dus na betaling gaan we naar boven. Je loopt via steeds kleiner wordende trappen langs het klokkenspel en uiteindelijke via een soort ladder naar de toren. Hier aangekomen kan je via een klein

deurtje naar buiten en heb je een goed zicht op de omgeving. Het waait ondertussen al aardig dus na zo’n 10 minuten besluiten we weer naar beneden te gaan. We lopen nog een rondje door het dorpje en gaan weer verder. Op weg naar Portsmouth eten we even snel wat in The John Selden in Worting (thejohnselden.co.uk). Een echte Engelse Inn met lokaal eten.

Daarna gaan we door naar Portsmouth. Ondertussen is het gaan regenen onderweg, maar het lijkt mee te vallen. We stoppen in de Gunwharf Quay’s shoppingcentre. Hier kan je een toren in, maar door het weer zien we ervan af. Wellicht later nog een keer. We doen een rondje door de shopping centre. Silvia vind haar schoenen die ze wil hebben, dus das mooi meegenomen. We rijden een rondje door de stad, maar door het wisselvallige weer ziet het er niet zo gezellig uit. Ondertussen is het al rond 16 uur en we moeten nog de auto opladen een klein stukje terug van Portsmouth. We rijden hierheen en rond 17 uur komen we daar aan. We moeten 50 minuten laden voor een volle batterij dus even de tijd om te skaten voor Silvia en voor mij om dit verhaaltje te schrijven. Vanaf hier nog een uurtje naar het hotel.

1. Mathilde van Engelen:
    30 juli 2019
    Ray, je hebt je best weer gedaan met het verslag, leuk! Ben nu wel benieuwd geworden naar Sil dr nieuwe schoenen ☺️. 🤗😘
  2. Engeland, Kanaaleilanden en Normandie met Tesla:
    6 augustus 2019
    Het zijn dezelfde die ze al had. Alleen dan nieuwe😂😂
  3. Cris:
    30 juli 2019
    Het dorpje ziet eruit als Domburg. Is het weer ook een beetje lekker?