Dagje Isle of Wight

1 augustus 2019 - Salisbury, Verenigd Koninkrijk

Zoals gisteren al aangegeven is het vandaag een vroegertje.

Om 6:30 uur gaat we rijden richting Portsmouth voor de ferry van 9:00 uur. Het is een dik uur rijden naar Portsmouth en we zijn dus op tijd. Op zoek naar een plek voor ontbijt. Het is even zoeken op dit tijdstip. Gelukkig vinden we er eentje. Rond 8:15 uur melden we ons bij de gate van de ferry. Hier is het wachten tot 9 uur totdat de boot vertrekt.

De boot is op tijd en vertrekt ook weer op tijd. In een rustig tempo vaart de boot naar de overkant. Wij rijden eerst naar het oosten op het eiland naar Shanklin, hier is een deel van het centrum in oude stijl. Het is waarschijnlijk iets voor de oude medemens onder ons, na een klein half uurtje gaan we door. We rijden naar Needles, dit is een bekende rotsformatie in het water, waarvan de naamgever (een puntige rots) al in 1783 is afgebroken. Maar de bewoners van het eiland noemen het altijd nog zo. Tevens was dit in de wereld oorlogen een punt vanwaar het eiland werd beschermd met kanonnen en uitzichtpunten. Hier lopen we door het museum en doen een bakkie koffie en thee met een Engelse brownie

Daarna gaan we verder want er is nog meer. We rijden ondertussen van het westen van het eiland via het noorden naar de hoofdstad van het eiland, Newport. Hier gaan we lunchen (het is al half 4) dat doet een mens goed. We lopen nog een rondje door de stad en gaan dan weer richting de ferry terug naar het vaste land.

Op weg terug naar het hotel in Salisbury gaan we even opladen, zodat we genoeg hebben om naar het hotel te gaan en morgen naar Guernsey, op naar ons eerste Kanaaleiland.

1. Cris:
    1 augustus 2019
    Ziet er goed uit. Leuke trip zo te lezen. 👍
  2. Chantal:
    1 augustus 2019
    Klinkt heel leuk allemaal!!